Buat duit dengan Clickbank

Posted Posted by Anazoth in Comments 10 ulasan

Clickbank merupakan marketplace yang popular untuk anda menjual atau membeli produk digital seperti ebook atau software. Terdapat beribu-ribu produk yang dapat anda perolehi melalui clickbank. Apa yang menarik, produk-produk digital tersebut dibahagi kedalam beberapa kategori fokus untuk memudahkan anda mencari produk yang anda ingini.



Apa yang ingin saya ceritakan disini adalah bagaimana anda menggunakan clickbank ini untuk menjana pendapatan. Untuk pengetahuan anda, clickbank merupakan lubuk emas kepada online marketer mahupun blogger diserata dunia. Dengan clickbank, anda tidak perlu bersusah payah mencipta produk sendiri. Anda hanya promosikan saja link produk di clickbank ini dan perolehi komisyen untuk setiap jualan yang dihasilkan. Dan yang paling menarik ialah, komisyen yang anda dapat melebihi hasil yang diterima oleh vendor/pencipta produk itu sendiri. Bayangkanlah rata-rata komisyen yang dibayar adalah 50% hingga 75% untuk setiap produk. Sekiranya produk tersebut berharga $100 dan komisyen adalah 75% maka anda akan menerima $75 dan pemilik produk tersebut menerima $25. Cukup menarik bukan?..

Sebelum anda mengunakan clickbank, anda perlu mendaftar dahulu akaun clickbank anda. Suatu ketika dulu clickbank tidak membuka keahlian kepada rakyat malaysia tetapi perubahan berlaku pada tahun 2008 dimana keahlian kepada rakyat malaysia diterima kembali. Seingat saya, Semasa saya mula-mula mengenali clickbank dahulu, saya terpaksa membeli e-book "chapter-M" dari Gobala Krishnan untuk mempelajari teknik bagaimana hendak mendaftar dengan clickbank untuk rakyat malaysia. Amat sukar sekali ketika itu. Sekarang, setelah pendaftaran kepada rakyat malaysia dibuka, anda sudah senang-senang boleh mendaftarkan dengan clickbank. Untuk mendaftar sebagai Affiliates tiada yuran dikenakan. Ianya adalah percuma.

Gunakan clickbank sebagai tempat untuk anda mencari produk dan menjana pendapatan dengan mempromosi produk tersebut di laman web atau blog anda. Maksud saya disini ialah anda menjadi affiliate kepada produk tersebut. Sekiranya anda belum memahami apa itu affiliate sila baca artikel saya bertajuk "apa itu program affiliate".

ok, berbalik kepada clickbank. Seperti yang saya ceritakan diawal tadi, anda perlu mendaftar dahulu untuk mengunakan clickbank. Terdapat 2 jenis kaedah pendaftaran iaitu sebagai Affiliates ataupun vendors. Untuk anda yang hanya mahu mempromosikan produk daftarlah sebagai affiliates. Pendaftaran sebagai affiliate adalah percuma. Vendors adalah untuk mereka yang mempunyai produk sendiri dan ingin memasarkannya melalui clickbank. Anda juga akan dikenakan bayaran sebanyak usd $49.95 untuk mengaktifkan akaun.



Setelah anda mendaftar sebagai affiliate dengan clickbank, anda boleh lah login ke akaun anda dan pergi ke bahagian "marketplace" untuk mencari produk yang ingin anda promosi. Terdapat berbagai kategori produk yang disediakan. Pilihlah kategori produk yang anda ingini. Bagi memudahkan anda, sila kebahagian "help center" yang disediakan untuk mempelajari bagaimana cara untuk menggunakan perkhidmatan yang disediakan oleh mereka. Disini anda akan diterangkan bagaimana untuk mencari produk hinggalah kepada bagaimana anda mendapatkan link produk tersebut.

Jangan berlengah lagi. Daftar segera akaun clickbank anda dan jana pendapatan.
Sila ke http://www.clickbank.com/ untuk mendaftar akaun anda sekarang.



10 ulasan:

namialus67 berkata...

Thanks dah daftar lama,tapi masih belum berhasil lagi...

Buat Duit berkata...

Buat duit online sangat mudah, murah dan lumayan

KamilSalleh berkata...

Menarik sekali untuk jana duit di clickbank.

Si Merah berkata...

Nampak macam best!! Komisyen dibayar macm mn tuh?

Si Merah berkata...

Nampak macam best!! Komisyen dibayar macm mn tuh?

Anazoth berkata...

Pembayaran dari clickbank adalah melalui cek dan juga direct deposit.

ctfazila berkata...

saya mmg dah ada clickbank..tp xtau mcm mana nak guna sbnrnya..dr mana saya bleh bljar cara2 nak guna ye..tq.

Tanpa Nama berkata...

Hai Apa khabar Mr Gobala
How to sign up clickbank in amlaysia.

Apingko berkata...

Saudara Gobala

Kenapa Tidak Boleh Daftar dengan ClickBank di Malaysia.
ADa Tak cara dapat membuat pendaftaran di clickbank.
TK

Apingko berkata...

Saudara Gobala

Kenapa Tidak Boleh Daftar dengan ClickBank di Malaysia.
ADa Tak cara dapat membuat pendaftaran di clickbank.
TK

Catat Ulasan